VisitKerteminde tiltrækker flere digitale gæster

Flere og flere søger inspiration til deres ferie online, det har VisitKerteminde kunne mærke, blandt andet via www.visitkerteminde.dk. Det viser en opgørelse af besøgstallene for 2018.

I 2018 har der været en stigning i antallet af besøgende på www.visitkerteminde.dk. Stigningen er på 4,9 %, hvilket er en stærk og positiv udvikling.

På trods af tekniske udfordringer i starten af året, endte 2018 med en stigning i besøgstallene. Det samlede antal online besøgende for 2018 endte op på 134.799.

Kigger man på hvem der besøgte siden, så er lidt over 80 % danske besøgende, eller besøgende der har besøgt siden mens de var her i Kerteminde. Tyskland ligger på andenpladsen over besøgende med 6 %, ligesom de gjorde i 2017. De efterfølgende lande er USA, Sverige og Norge, og USA´s besøgstal steg kraftigt efter National Geographic nævnte Kerteminde i en artikel. Derefter lavede VisitKerteminde en online kampagne rettet mod USA, hvor størstedelen af National Geographic har deres læsere.

Det indhold som folk har set på siden har hovedsageligt været information om overnatning og begivenheder. Dernæst har det været de online bookingprodukter der er på siden, restauranter, delikatesser og naturoplevelser såsom Fyns Hoved, Nordstranden og Romsø. Naturligvis har destinationens top attraktioner, såsom Fjord&Bælt og Johannes Larsen Museet også haft mange online besøgende.

Et lille sjovt faktum er at lidt over 2.600 mennesker har været inde og læse historien om Amanda.

VisitKerteminde ser frem til et 2019 med endnu flere online besøgende, og en ny hjemmeside i midten af året, der i endnu højere grad har fokus på brugervenlighed.

Del denne side